måndag 25 april 2011

Tunika

Här kommer det första plagget som färdigställdes under syhelgen - en tunika jag hade klippt ut sen tidigare. Kändes inte jätteinspirerande först eftersom jag tyckte så där om färgen tyget men plagget växte och nu gillar jag den skarpt.


Mönster, tyg (bommullsvoile i färgen puder)och kokosknappar kommer alla från Stoff & Stil. Valde att skippa resåren i ärmsluten till förmån för en ärm med lite trumpetstuk på.



Detalj på smocken och knapparna. Från mittstycket fram går band som knyts i ryggen. Det var med nöd och näppe modellen fungerande på en långskånk som jag men med rätt BH under sitter knytbanden perfekt. Observera att jag sydde alla övre framdelar i dubbelt tyg eftersom det var så genomskinligt.

Mer syhelgs-alster kommer....

3 kommentarer:

Singh sa...

Superfin! Den blev snyggare uppsydd än på mönsterbilden.

Y sa...

och du var så himla snygg i den!!

Heimlaga sa...

Vilket snyggt detaljarbete du gjort! Säkert mycket klädsamt också!