måndag 25 april 2011

Set till söta systrar



Mera plagg från syhelgen! Egentligen presterade jag mest en massa UFO:n för det var nog inte ett enda plagg som var helt klart när jag åkte hem - det var lite knappar här, lite kantband där, någon fåll på något osv som jag lämnade att göra tills jag kom hem. På dessa klänningar var det resåren i halsen på singoallan som var kvar samt kantbandet på förklädesklänningen. Alla UFO:n utom ett gjorde jag dock klara den kväll jag kom hem så det räknas kanske som att dom blev klara i syhelgen ändå?

Klänningarna är till kompisens dotter Nora som gillar färgglatt och kortärmat samt hennes nya lillasyster Liv. Mönster till singoallan är Welinders, mönstret till förklädesklänningen kommer från "Handarbetsbiblioteket" en samlarserie jag köpt på loppis. Även tyget som jag tycker är superhärligt kommer från loppis. Inte mycket kvar nu tyvärr! Det fina prickiga kantbandet kommer från bästa Bibbi, som förövrigt verkar ha fått in lite andra mönstrade snedslå sen sist jag kikade.

Mer alster från syhelgen kommer...

Inga kommentarer: