söndag 26 september 2010

Mera till mig och något till sonen


Det är tur jag delar hem med en superhjälte så jag får lite tid över till att sy :-)


Nästa plagg ut i höstutmaningen är ännu en kjol. Mönstret är samma som till föregående kjol i grunden men ändå helt olika. Rekommenderar boken Sew What! Skirts - den är kul! Sydde i dragkejan på denna kjol enligt deras metod med spraylim och tejp. Alla sätt är bra utom dom dåliga :-D Tyget är härlig Hilco-manchester inköpt hos NeaNobelle någon gång i den här bloggens begynnelse. Var väl tänkt till sonen men har blivit liggande. Gillar färgen och insåg att det skulle räcka till kjolen jag hade i åtanke så det blev ändrade planer. Dekorbandet kommer från Stoff och Stil.

Sen ett par mysbyxor till sonen. Overallsäsongen närmar sig och sonen har rännt iväg på längden vilket innebär att mer mjuka sköna mysbyxor behövs. Första paret ut är i randig velour från MG-tyger inköpta på SyFestival - troligen i Kista - och mönstret är från Lennartssons "sy mjuka barnkläder" Stl 115.



Mer är sytt och hittar till bloggen inom kort: tröja och byxor till sonen samt en kimono/kort morgonrock till undertecknad. Stay tuned.....

1 kommentar:

á Yeliqa sa...

Vilken härlig kjol du har sytt!!! Jag verkligen älskar färgen och manchseter är ju så skönt att ha på sig:)

Mjuksiar är aldrig fel. Jag måste ta och sy några till mina barn också. De är ju så sköna att ha under overallen:)