tisdag 28 september 2010

Mera till sonen



Ett par härligt randiga manchesterbyxor i tyg från S&S. Modellen liknar katalogens men jag har använt Welinders mönster som grund och gjort egna knäförstärkningar. Dessa, bakfickorna och byxtyget i fickorna fram har alla lagts på diagonalen med i mitt tycke lyckat resultat. "Goding" broderat på ena knäförstärkningen. Storleken är 110/116 som jag inte kortat av för mudden nertill - de kommer räcka lääänge - om knäna håller :-)

Matchande tröja med isydd ärm i tyg från samma ställe. Mönstret är mitt gamla vanliga - Meedom & Meedom Form 1. Tror det är jacklängd jag valt då jag gillar att tröjorna är lite längre och smala i silhuetten. Muddväven till bägge plaggen är också den från S&S. Plaggen gich hem hos sonen som annars börjar ha synpunkter på klädsel -"Mamma jag vill köpa saker med Star Wars på" säger han med enda relationen till Star Wars hittills i form av två par strumpor med R2D2 - i övrigt har han inte en susning om vad det är ens men ha det på så mycket kläder som möjligt det skall man tydligen! :-)

I övrigt har jag fått mina mottagare i bytet av "Miljökassar" som Krajamaria dragit igång och jag funderar för fullt på vad jag skall hitta på...

1 kommentar:

Gittan sa...

Super fina byxor! och tröjan med för den delen! Jag väntar paket men robotar från stof&stil i dagarna men ångrar mig att jag aldrig köpte av den fina machastern!! :)