torsdag 5 augusti 2010

När symaskinerna vilat....


...har jag bland annt roat mig med det här! Den lilla trappan på baksidan hade sett bättre dagar och var till och med lappad och lagad och nu gjorde jag efter sommarens byggkurs slag i saken och åtgärdade problemet! Jag byggde en lite större avsats så att det kan få plats en liten sittgrupp eftersom det är skönt att sitta där i skuggan de dagar solen skiner som hetast. När jag blandade betongen till plintarna passade jag även på att förverkliga en idé jag haft sen förra sommaren - att gjuta plattor med blommönster. Detta genom att använde trapprydnader(?) i plast jag hittat på loppis (såklart) förra sommaren. Jag byggde en dubbel form, lade blomgrejerna i botten, penslade dem med matolja och och hällde på betong. Armerade med hönsnät och efter ett par dygn kunde jag äntligen beskåda resultatet:


Mycket lyckat tyckte jag och plattorna valde jag att använda till trappsteg. Klicka gärna på bilden för att se det regnblöta mönstret i större format. Lite återstår innan projektet med "bakbron" som den kallas är helt klart men det hoppas jag hinna fixa under morgondagen :-D Aningens proffshjälp, mest teoretisk sådan, har jag fått på vägen men det allra mesta har jag fixat och gjort själv - inte så tokigt av en kontorsråtta va :-)

6 kommentarer:

Carolina sa...

Så fina stenarna blev, det andra också förstås. Kan vi inte få se före och efter bilder? Finns det?

Hello sa...

Symaskiner behöver också semester. Tur du hade nåt att fixa med under tiden ;) Jättefint blev det. Trappstegen var ju bara super!

Roblin sa...

Jättesnyggt!
Smart med trappstegen, det livar verkligen upp!

märkvärdig sa...

Jättefint! Mycket imponerande, både idé och utförande.

Hoppas vi ses på juntan snart!

Y sa...

men dom där stenarna blev ju baraq för snygag!!

Ewa sa...

Åh va fina! Jag har gjutit en platta i en gammal kräftlåda med en blommig strukturtapet i botten. Inte lika markerade blommor men ändå fint. Borde kanske fota o blogga om den....