torsdag 5 augusti 2010

Capribyxa



Dessa byxor kom till delvis under den vecka jag var iväg på bygg-kurs (eftersom sytoken hade släpat med sig både symaskiner, mönster och tyg :-) ) och delvis på torpet men de är fotograferade först sen vi kommit hem (och först efter att ha blivit använda som den observante säkert ser)
Mönstret är "Scooter" Capribyxa från senaste Ottobre Woman. Jag skippade knappar på ficklocken (eller snarare hittade inga hemma jag ville använda) och förlängde modellen om det var 10 eller 15 cm för att de skulle ha en bra längd på en långskånk som jag. Hade inte testat något Ottobremönster för vuxna innan men blev väldigt nöjd med desa byxor som stämde bra i storlek. Tyget kommer från lokala tygaffären - en jeansblå reastuv med linnestruktur och lite stretch i, precis lagom för ändamålet. Dragkedjan kommer från Bibbi. Jag sydde även den "tillhörande" toppen från samma tidning men det blev tyvärr inget att visa upp eller använda - mest beroende på att jag inte fick till snygga fållar på viscosejerseyn jag använde.

Inga kommentarer: