torsdag 5 augusti 2010

Sval pyjamas



Tyvärr en ganska mörk bild på en sval sommarpyjamas som blivit en riktig favorit. Inspirationen till byxorna fick jag från en Nya Zeeländsk blogg "Make it Perfect" och hennes mönster "Sweet Dreams" - en enkel modell - men effektfull - med det kontrasterande tyget. Till mönster tog jag byxorna från mitt S&S pyjamasmönster, kapade lite lagom och la till en lagom bit. Mönstret till linnet hittade jag i en 10-15 år gammal Burda eller Miss Burda jag hade i gömmorna. Det stormönstrade tyget kommer från ett påslakan (med ursprung IKEA) och det småmönstrade är från Stoff & Stil. Den riktigt observante ser kanske att det är en spets längs med linnets överkant. Denna är ett loppisfynd.
Är sugen på att sy fler liknande pyjamaser men undrar hur många man egentligen har användning för? :-)

Inga kommentarer: