torsdag 22 juli 2010

Same same but different

Semestertider och bloggtorka! Har sytt en hel del för att vara hemifrån men också fixat med annat. Och så har jag gått en byggkurs! Riktigt roligt var det och jag vill bygga massor. Mitt första projekt är en ny trappa på baksidan av torpet och det blir en liten altan av bara farten. Vi får se hur det blir för jag har just blivit avbruten i mitt arbete av magsjuka! Bluärk! Men då hittade jag ju lite tid att blogga istället så inget ont som inte har något gott med sig! Vi börjar med de plagg som blev klara innan byggkursen:


Först ut en klänning till mig själv. Använde S&S singoallamönster som jag själv förlängt till klänningslängd. Superskönt och perfekt plagg i sommarhettan. Min termometer visade innan jag åkte till kursen hela 38,5 grader och då hade den varit i skuggan i flera timmar. Nästa plagg är en present till kompisens lilla T:


Mönstret är Welinders singoalla. Slutligen en skjorta som var tänkt till sonen men som fick gå till besökande kompisen A eftersom den blev lite liten:


Mönster Meedom & Meedom med egenritat sprund och knappar inköpta troligen på 80-talet. Tyget - ett påslakan som var mjukt men inte urtvättat fyndades på biståndsloppis några mil bort för ett par somrar sen. Resåren till klänningarna fyndades på lokal favoritloppis för ett par veckor sen. Mycket för pengarna för det finns både tyg och resår kvar!

1 kommentar:

Y sa...

man får säga skitsnyggt vilken dag som helst, även om dina grejjer! gillade vuxenklänningen!