måndag 28 juni 2010

Awards!

Den här fick jag av Y för läääänge sedan, blev väldigt glad för men glömde bort att blogga om då. Better late than björkbark! Tack snälla du! :-)


Den här fick jag innan helgen av Singh och blev väldigt glad för den med!

Som en del av det hela skall man berätta 7 saker om sig själv så här får ni veta lite mer om mig:

* Jag är 25% norska och enligt vad familjehistorien säger barnbarnsbarn till den första som korsade Hardangervidda i bil.

* Jag är född på SöS för nästan exakt 38,5 år sen

* Jag bor söder om söder om söder om Söder ungefär (från Stockholm räknat) men har hunnit bo i Västervik, Nynäshamn, Halmstad och Midsommarkransen innan jag hamnade här.

* Mitt syintresse har jag nog i blodet - jobbade gärna i mammas syrum när jag var yngre. Jag har min mormors gamla trampsymaskin i min ägo och hon kunde minsann både väva tyget och sy av det. Och virka. Och brodera. Lite av det där har hamnat hos mig i alla fall :-)

* Jag har oftast ganska kort tålamod och vill helst att saker skall vara klara strax efter jag kommit på vad det är jag vill göra.

* Jag älskar att gå på loppis och lyckas sällan lämna en tomhänt. Alltid finns det nåt tyg, nån bok, nån liten möbel eller vad som helst som står där och ropar på mig. Försöker att lämna saker till loppis också med ojämna mellanrum för annars får vi snart inte plats i varken lägenhet eller sommartorp.

* Jag blir löjligt glad av att få kommentarer på det jag skapat och otroligt inspirerad av att kika runt på vad alla andra duktiga kreativa kvinnor/tjejer hittar på. Hinner inte lämna kommentarer hos alla jag besöker för det är måååånga, däremot försöker jag att alltid lämna kommentarer när det är något jag ser som, i mina ögon, har det där lilla extra.

Jag skickar inte dessa awards vidare till någon speciell utan tillägnar den alla mina inspirationskällor där ute och kanske lite extra till er som hittar in till min blogg :-)

1 kommentar:

Hello sa...

Då är vi nästan exakt lika gamla. Jag har 1 ½ vecka kvar till min 38,5-årsdag ;)

Vi är ganska lika på flera punkter, ser jag. Dock ej boendet ;) men huvudstaden har vi i alla fall gemensamt.