måndag 15 februari 2010

Nyttsytt och bytt!!


En till singoallablus har det blivit - den förra var egentligen en prototyp för att testa modellen. Även denna har maskinbroderier men inte nog med det - här har även broderats lite för hand. Blommor i orange bomullsgarn med gröna glaspärlor i mitten och så några pärlor utan blommor. På bilden nedan syns lite mer detaljer.

Anledningen till att jag sydde blusen och ville göra lite "äkta handarbete", inte bara maskinsöm, var att jag för en tid sedan ingått ett byte med Botilda.

Vad har då Botilda gjort åt mig? Jo ett par helt underbara benvärmare!

Jag tycker dom är helt fantastiskt fina och det är jag inte ensam om för dom fick massa komplimanger när jag använde dom för första gången idag. Tack snälla söta Botilda - jag är så glad att du ville sticka dom åt mig!

3 kommentarer:

Y sa...

snygga grejjer!!

Botilda sa...

För att inte tala om hur glad jag är över blusen! Den får mig verkligen att längta efter vår och sol igen. Massor med fina detaljer och väldigt välsydd - du kan du!

JuMel sa...

Super snygg blus, en sån skulle jag gärna ha själv!:) Letar just efter ett singoalla mönster så jag tänkte passa på att fråga dig vart du hitta detta? Fast du kanske har tillverkat det själv...