onsdag 17 februari 2010

Vårkänslor?



Gjorde en smålandsresa i helgen och min tanke var att ta med något till värdarnas lilla T. Sydde ett par byxor kvällen innan avfärd men kände att jag ville göra mera så byxorna kom aldrig med på resan. Nu har dom däremot fått sällskap - av en blus och solhatt och kan snart få resa ner med hjälp av postverket.

Byxorna är sydda efter Meedom&Meedoms mönster form 1. Blusen kommer från Ottobre 1/09(modell 7) och hattmönstret har jag fått i ett byte för länge sen men här modofierat med resår i nacken och knytband. Den applicerade blomman som finns på både blus och byxa har jag gjort på frihand. Det blå tyget som ser ut som jeanstyg är helt vanligt bomullstyg från IKEA men fyndat ännu billigare på loppis. Övriga tyger från Stoff & Stil. I brist på äkta vårväder, eller ens riktigt dagsljus, fick jag svänga ihop lite eget i PS :-)

2 kommentarer:

Hello sa...

Här snackar vi både vår- och sommarkänslor av bästa sort! Jättefint!

JuMel sa...

Åh, vad härligt sommrigt de där kläderna ser ut! Jättefina! Tack för tipset om singoalla mönstret, nu har jag en fråga till ang det:) Hur tycker du att mönstret är i storlek i förhållande till köpta kläder, stort, litet? Jag har ingen erfarenhet alls av S&S mönsgter...