torsdag 28 januari 2010

Ett undantag från skaparalstren

Ett ex. till mig sa flera gånger väldigt roliga saker i sömnen och jag önskar jag hade haft en bandspelare. De exempel jag minns är:

" - Det är inte många som vet om det här men Usama Bin Laden har jobbat som förskollärare. I Eslöv."

" - Du har gömt choklad. I frysen. Utan att bjuuuuda!"

Och så slutligen en konversation mellan en sovande A och mig:

" - Bingolott!!
- Vaddå, skall du vinna på en sån, frågade jag?
- Nääää, tur i kärlek otur i spel.
- Vad fick du bingolott ifrån då? undrade jag
- Anna Lindmarker!"

Detta kom jag att tänka på efter att ha ramlat på en fantastiskt underhållande blogg där en amerikansk kvinna delar med sig av vad hennes man kläcker ur sig om nätterna. http://sleeptalkinman.blogspot.com/ Vill du ha dig ett riktigt gott skratt så klicka på länken :-)

2 kommentarer:

Lillsnörpa sa...

Tänk vad kul det är med folk som pratar i sömnen... JAG är TYDLIGEN en av dom! :) Vore kul att ha en lite bandspelare som spelade in vad som sägs... Det är rätt så ofta som man själv inte tror på vad folk säger att man sagt. /Lillsnörpa

Krumitott sa...

Haha, påminner mig om min syrra som brukar dra en del roliga "sketcher" när hon sover! Dessutom har jag ju ett barn som kan säga de mest otroliga saker, ibland undrar jag hur hon får till det. Fast hon är ju vaken förstås.