lördag 23 januari 2010

Par i pyllar och mera pingviner!




Sonen började vara i akut behov av pyjamaser och numera är det tvådelat som gäller för hela slanten. Den första pyllen (en benämning som hängt med sen jag var liten själv) är sydd i ett tyg som legat i gömmorna länge och som jag tror är en stuv från Olssons. Inte världens snyggaste men världens mjukaste gosigaste och därför utmärkt till en vinterpyjamas. Texten "Snow Zone" är ju ganska passande just nu också... Tyvärr räckte inte tyget till hellånga ben så byxorna är trekvartslånga eftersom jag redan hade klippt ut långa ärmar när jag insåg att det var nätt. Med på bild är Kalle, en kompis som hängt med ända från BB.

Pylle 2 är sydd i en trikå från Dollys. Tunnare än förra tyget men ett väldigt skönt pyjamastyg. Massa små pingviner är det på så lite vintertema är det ändå. Muddväven tror jag kommer från lokala tygbutiken som har för höga priser för att få reklamplats här ;-) Mönster till bägge tröjor kommer från Lennartsons "Sy barnkläder i mjuka tyger" i stl 115, byxorna är Meedoms 98:or nånstans mellan Form 1 och smal vidd. Snacka om att det är skillnad mellan olika mönsterstorlekar :-)

1 kommentar:

Helena sa...

Mysiga pyjamasar!

Man ska väl inte stirra sig blind på ålder och man är väl inte äldre än vad man känner sig :) men lite åldersfixerad är jag nog :D