söndag 30 augusti 2009

Vinst och present!



Först ut en bild på de fina tygerna som hittade hem till mig i fredags. Jag vann en utlottning hos Rostis vilket var jättekul! Har inte hunnit sätta saxen i något av dem ännu dock för jag har ägnat mig åt ett annat projekt:



Ett set till söta lilla L som jag träffade i fredags - dotter till en gammal kompis som jag då träffade för första gången på m y c k e t länge. Hade inte energi till att sy kvällen innan som jag tänkt så det fick bli i efterskott och jag hoppas vi träffas snart igen så jag kan lämna över det. Idén till den härliga kombinationen är inte min egen utan jag såg en helt underbar body hos Yrväder och bestämde mig för att göra en egen variant och spinna vidare på den kombon. Resultatet finns ovan. Mönstret till omlotttröja och mössa är från Ottobre (nr 1/06 resp. 4/04) och byxorna är ett modifierat Meedom form 1 (vidare ben nedtill samt fuskfickor). Tygerna är Kaniner och moln från JNY-Design, brun Hilco-velour från NeaNobelle, brun mudd från S&S, brun trikå till mössan okänt ursprung och till kantband fick jag ta helikoptertyg från Dollys med avigan ut eftersom det hade den knalliga cerice jag ville ha. Har använt alla tre maskinerna - CP:n uppförde sig inte exemplariskt men till slut blev det som jag ville ha det. Det var kul att sy för jag blev väldigt nöjd med slutresultatet och det var även kul att leka lite med bilden. Nu skall jag hasta tillbaka till sömnaden - sonen är hos mormor så jag har dyrbar egentid att utnyttja :-)

2 kommentarer:

Y sa...

klart coola kläder!

Ahlard sa...

Men så underbara! Härlig kombo, coolt och snyggt!