onsdag 25 februari 2009

Något nytt och lite annat

Jag kunde inte motstå "Professional"-maskinen jag hittade på loppis för ett tag sen och även sonen tycker den är spännande. Det skall börjas i tid! Kanske kan han lappa byxorna själv när han kommer in i riktiga slit-åldern?


Att få något som helst sytt medan sonen är vaken är ofta omöjligt eftersom han gärna vill trycka på alla knappar på maskinen då. I morse fanns det dock underhållning som smällde högre utanför fönstret och jag fick ett par fållar fixade.



Slutligen en bild på det enda helt färdiga plagg som presterats på senaste tiden. Efter fleecebyxbeställningen lovade jag brodern en fleecefodrad mössa också och här är resultatet. Tyget är Stretchjersey från SoS, fleecen som inte syns kommer även den därifrån. Vid öronen har jag även sytt in ett vindtyg, från Tygvaruhuset i sickla, som skall ge lä när vinden drar. Brodern gav godkänt - kul!

Jag har även fått veta av min kollega att den omlottfleecejacka jag sydde till dottern hans hade blivit mycket populär - blir barnsligt glad av goda betyg från de små användarna!

1 kommentar:

Hello sa...

Ja, inte ens symaskiner står sig i den konkurrensen :)