torsdag 19 februari 2009

Lycka är...

...ibland något så enkelt som grytvantar på fötterna! Älskade unge!

Mamma blir glad av att sy och med alstret nedan hoppas jag göra en kollegas dotter glad. Hennes pappa hjälper mig med "kopplingsarbete" och som tack ville jag göra något till hans barn. Lillebror har redan fått en helikoptertröja. När jag frågade vad storasyster gillar så var det "rosa och prinsess". Här är resultatet:

En omlotthoodie där mönstret i grunden är Welinders, luvan från Grue/Strand, omlottskärningen från en Ottobretidning och några mindre förändringar (insvängd midja - utsvängd ärm) mina alldeles egna. Snacka hopkok!
Fleecen kommer från S&S, teddypälsen från min gulliga svägerska "L" (som jag råkar veta köpt den på tygvaruhuset), Kantbandet, s.k. vikresår, kommer från Bibbis. Luvan, av alvmodell, är fodrat med ett mjukt bommullstyg från ett örngott fyndat på loppis. Vad tror ni, går det hem hos Prinsessan E? :-)

6 kommentarer:

Roblin sa...

Strålande fin omlotthoodie som garanterat kommer att falla sin mottagare i smaken tror jag :-)

Gryntvantar på fötterna har jag aldrig testat, men det låter varmt och skönt :-D

Y sa...

garanterat prinsess-smak! lovar, jag är insatt i ämnet :-)

PetraO sa...

Prinsessan kommer att bli överlycklig!

Anonym sa...

Ja, men jaaa! / Maria

Heimlaga sa...

Vilken härlig bild på sonen! Och prinsessan blir nog också glad!

Botilda sa...

Superprinsessig! Väldigt fin, tycker även jag som ju inte är speciellt road av rosa.