lördag 14 februari 2009

*GODING* i dagsljus!!


Det hör inte till vanligheterna att alster i den här bloggen fotograferas i dagsljus eftersom de flesta alster blir färdigställda och fotograferade kvällstid. Idag däckade dock sonen efter ett actionspäckat besök på Andys Lekland och jag passade på att lägga sista handen vid mitt syjunteprojekt - en munkjacka ur Ottobre 1/2008. Storleken är 104 så den kommer räcka länge till Bus. Ottobres modeller brukar ofta vara breda men jag gjorde helt efter mönstret på denna och tycker det ser bra ut.


Originalet hade fickor men dom hoppade jag över då stilen på dom i mitt tycke inte passade med de färger jag valt. Det tjocka härliga swettistyget kommer från Ohlssons. Muddväven från S&S, ringdragkedjan från Dollys och knapparna från Tygvaruhuset i Sickla. Svåraste momentet var att få dragkedjan bra nertill, roligaste momentet att vändsy fast luvan då det gav ett sånt proffsigt slutresultat upptill. Klart nöjd med resultatet och planerar nu ett par matchandee byxor om tygerna räcker.

7 kommentarer:

Y sa...

Hur snygg som helst!!!!

Helena sa...

Kan bara instämma med Y, hur snygg som helst!

Kånkarong sa...

Ser otroligt proffsig ut!

Linda sa...

Görsnygg! Schysst färgval :-)

Botilda sa...

Oj, var det sååå snygg den skulle komma att bli?! Kan vi ha ”visning” på syjuntan? (”Visning” har de på fredagar på Sprallins och Lilla M:s dagis, då får man ta med något hemifrån att berätta om på samlingen.)

Katarina sa...

Tack!! :-)

Familjen skogstokig sa...

Wow! Jag har funderat på samma modell själv, har dock ett bredrandigt tyg, så jag får se om det funkar. Färgvaler var klockrent!