torsdag 13 november 2008

"Beställningsjobb"


I lördags var jag liksom flera andra sybloggare på mässan i Kista. Där träffade jag, bland andra, mottagaren från klädbytet härom sistens - lilla T som hade blusen jag sytt på sig. Den tyckte hon så mycket om att hon sa till mig att hon ville ha tre till!!
Jag tyckte det var så roligt att hon tyckt om den jag skickat att jag inte kunde låta bli att uppfylla hennes önskan i alla fall till viss del. En blus och en lite längre tunika/klänning efter samma mönster, men ändå med lite variation och andra tyger, lades igår på lådan. Idag hittade paketet fram och det visade sig pricka in T:s födelsedag - vilken hit!! Enligt mamma Y blev hon "tokglad". Vad kul!! Det var jättekul att sy plaggen också! Samtliga tyger är fyndade på loppis. Kantbandet till blusen är från S&S och knappen ur mina gömmor. Mönster från Ottobre.

3 kommentarer:

Y sa...

tack!!!!
det där var ett poppis paket! Hon lyste när hon tittade på lena blåa kläder. En vuxen som lyssnade på precis vad hon ville. Kan inte bli bättre!! Tajmingen kunde inte helller bli bättre !!

Anonym sa...

Wow! Utan att du visste om födelsedagen?

Det är så fantastiskt roligt att få ge saker till barn som blir sådär glada som T blev, så jag förstår verkligen att du var sugen på att göra mer till det lilla charmtrollet! :-) Trevligt att råkas på mässan också!

Katarina sa...

Nej jag hade ingen aning om att hon fyllde år då. Hade sett något om 4-årskalas, och gissade ju att det var hon som fyllde men när visste jag inte. Och plaggen hade inget med födelsedagen att göra utan dom fick hon för att jag blev glad att hon gillade den första blusen så mycket. Skickade dom så fort dom var klara bara och då slumpade det sig så att dom kom fram just på födelsedagen vilket ju var extra kul då :-)