söndag 4 maj 2008

Ett sista inlägg innan flyttuppehållet...


Det här är det jag knåpat ihop senaste dagarna. Inte mycket men jag är helt slut efter att ha renoverat hela dagarna att jag inte orkar sy. Eller så försöker jag packa lite. På måndag går flyttlasset och då skall renoveringen vara klar och nuvarande lägenheten packad. Skulle det mot all förmodan bli sytt mer innan dess blir det hur som helst inte bloggat. Efter flytten hoppas jag däremot på att kunna sy desto mer!
Mössan är sydd efter LiEmEls mönster på baggy mössa fast ändå inte. Jag valde att göra modellen i enkelt tyg med fåll nedtill så den inte skall vara så tjock nu när vårvärmen hittat hit ordentligt. Tyget till mössan är från E-slöjds monter på Syfestivalen men det är inte samma sort som deras vanliga trikå utan en stretchigare variant. Trycket är gjort med stämpel från Panduro.
Dreglon är gjord i det syvärldsberömda uggletyget från syvärldsberömda Jofotex. :-) Baksida i limefärgad fleece från en IKEA-filt. Prymknapp i nacken.

1 kommentar:

Beas sa...

Inte mycket? Det är vad jag brukar orka påta ihop...på ett par månader. Och vi renoverar också! :-D