söndag 15 juni 2008

Äntligen!

Nu är flytten avklarad och mycket fixat i lägenheten. En hel del återstår men en viktig del är pecis färdigställd. Mitt nya syrum! Fast rum är att ta i för det är egentligen en hörna. Av vardagsrummet. Och belysning skall nog till innan det är helt klart. Men ändå!
Hörnan består av en hög garderob med spegeldörr samt tre köksöverskåp. Under skåpen sitter en arbetsskiva klädd i vaxat bomullstyg och på den har jag mina maskiner. En liten hylla klädd i samma tyg sitter ovanför och kan flyttas uppåt eller nedåt om jag skulle vilja. På den kan man ha småsaker man vill ha lätt tillgängliga. Under bänkskivan finns en lika dan hylla som alla sladdar och kontakter ligger på och som har plats för alla pedalerna så att golvet skall vara fritt. Min gamla hjälpreda rullhurtsen går precis att skjuta in under skivan och till att sitta på har jag min gamla datorstol. Öppnar man skåpen ser det ut så här:
Ooops! Insåg att jag hade en hel del tyg då alla skåpen blev fulla. Så nu är det köpstopp ett tag framöver! Om jag inte råkar springa på något väääldigt speciellt förstås.... :-D Nu skall jag istället sätta igång och göra verklighet av massa idéer jag haft i skallen under "syfrånvaron". Återkommer med alster så fort jag har något att visa upp.

2 kommentarer:

Beas sa...

VIlken ljuvlig hörna! Vill också ha det så ju. *avis*

Anonym sa...

Härligt! Själv ska jag inreda klädkammaren, men jag är lite orolig för luftcirkulationen. Får kanske såga hål i väggen ut till vardagsrummet... som f.ö. har samma snygga golv som ni verkar ha! :) Din lösning såg super ut!