lördag 26 maj 2012

Klänningar till N och L

För en tid sedan var jag och sonen på besök hos en gammal kompis från pluggtiden och hans familj bestående av fru och två små tjejer på 3 och 1,5 och självklart ville vi ta med något kul. För mig som mest syr killkläder i barnstorlek var det kul att gå loss på lite tjejgrejer. Ville ha matchning utan att göra likadana plagg. Valet föll på ett kul tyg jag köpte när vi var i Thailand förrförra hösten.  Färgen blir inte riktigt rättvis på bilderna och i alla fall på min skärm ser den ut att vara närmast sanningen på den nedre vänstra bilden. Knallcerise med gulligt mönster längst ena stadkanten och spridda små figurer på resten. Singoallan är Welinders och lillasysters klänning som fick livet fodrat i loppistyg är sydd efter mönster i Meedom & Meedom. D

2 kommentarer:

SaraW sa...

Vilka ljuvliga klänningar. Jag måste säga att tyget var helt fantastiskt gulligt.

Y sa...

underbart söta! tyget var pricken över i