måndag 11 april 2011

Benkläder



Inte världens bästa bild men den får duga så jag får in ett inlägg här för nu var det länge sedan sist! Har sytt lite men inte bloggat på senaste tiden. Har varit mycket med annat - mest med mitt jobb. Eftersom jag av olika anledningar inte trivts där på länge utan stannat mest av bekvämlighetsskäl känns det nu väldigt bra för jag tagit ett stort steg och sagt upp mig. Fick nog helt enkelt! Vad jag skall hitta på istället vet jag inte ännu men det löser sig!

"Benkläderna" består av ett par haremsbyxor och ett par tights. Den som kikat i Stoff & Stils senaste katalog känner nog igen både tyger och mönster för allt kommer därifrån. Midjemuddens ursprung är jag osäker på men den kan komma från Ohlssons. "Mönstret" till haremsbyxorna tycker jag f.ö. S&S skulle lägga ut som gratis-instruktion på sin hemsida för något mönster fick man inte utan bara instruktioner och mått för tillklippning. När man är van vid deras färdiga mönsterdelar i mellanlägg kändes det lite snopet tyckte jag.

Har hunnit använda tightsen en gång och fick komplimang av okänd människa så det var kul. Tyget är tyvärr lite stumt (till skillnad från S&S enfärgade viscosejersey som är väldigt följsam) så det blir knän vid användning men förhoppningsvis går det tillbaka vid tvätt. Snart kan man i alla fall ha tightsen med sommarskor - tjohooo!

Inga kommentarer: