söndag 6 mars 2011

Här trakteras det traktorer!



I helgen har det meckats med traktorer. Tillklippningen gjordes tidigare i veckan så det var bara montering som gällde :-)

Den fina stretch-frottén är köpt hos JNY på förra Syfestivalen men är ursprungligen finsk. Den meter det handlade om har nu blivt till tre plagg och än finns det lite kvar...

Presenteras i oordning:

En T-shirt till sonen i Meedom&Meedom Stl 5 år form 1. På magen en frihandsklippt känguruficka.

En T-shirt till, samma mönster och storlek men lite kortare och utan ficka - den är en present till grannsonen som snart fyller år.

Slutligen en liten klänning i lätt utställd modell. Stl 90 stod det på mönstret men var det kommer ifrån minns jag inte. Frihandsklippt känguruficka även på denna. På kortet ser det ut att vara en ljusfläck nära namnlappen men det är en ljusreflex på fotot bara.

Den sistnämnda sydde jag bara för att den ville bli sydd och den får hamna på mitt lilla lager med sådana kläder.

CoverPron har använts ganska flitigt både till kantband och fållar och detta utan missöden. Tror den tycker om att stå på mitt stadiga lilla soffbord...

En liten bit traktortyg finns kvar och jag planerar som bäst vad den skall få bli till...

Inga kommentarer: