måndag 7 februari 2011

Mer till lilla kusinen...


...som inte är såå liten längre utan har passerat 3 kg för ett litet tag sedan och nu börjar behöva kläder i vanlig babystorlek. Overallen på bilden är sydd i Ottobres stl 50 (Modell 1 i Ottobre 3/05). Jag har ändrat mönstret eftersom jag hellre ville sätta i knappar än dragkedja. Halsmudden gjordes på frihand. Tyget är från Stoff&Stil. Prymknappar från bästa Bibbi.

I bakgrunden skymtar min fina fina sjal. Önskar jag kunde säga att jag stickat den själv (vilket jag trots att jag var ringrostig för en stund övervägde att prova eftersom svårighetsgraden enligt S&S-katalogen skulle vara 2/5) men jag bad i slutänden snällt en sticktokig kollega (och det var nog tur för i Nya S&S-katalogen var den plötsligt svårighetsgrad 4/5, och kollegan och hennes mamma har tydligen svurit många gånger under processen) och se så fin den blev! Me löööööv!

Inga kommentarer: