torsdag 27 januari 2011

Det landade UFO:t



Det här setet såg jag framför mig när jag fått det blommiga tyget av min mamma för en ganska lång tid sen. Singoallan har varit klar länge men av någon anledning, tror det var chambraybeställning följd av inbillad muddbrist, så drog byxorna ut på tiden. Tills nu när jag fick lite tid över och gick igenom muddförrådet och insåg att det hade dröjt i onödan.
Singoallan är enligt Welinders mönster och till byxorna har jag använt Meedom & Meedoms form 1. Bägge är i storlek 74. Blomtyget vet jag inte var mamma köpt men byxtyget är chambray från Stoff & Stil. Mudden troligen stuvbit eller loppisfynd. Har ingen mottagare till setet utan det var bara ett sånt där som ville bli till ändå så vi får se vad som händer med det.

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Underbart fint!

Y sa...

himlq söt!
vi har haft wii i snart tre år så visst fasen håller det i sig

Helena sa...

Jättesött set!