onsdag 10 november 2010

Mera grejer till resan med mera



Ursäka den mörka trista bilden men med kort om tid får den duga. Två T-shirts efter Meedom & Meedoms mönster i Stl 5 år och sydda i nyinköpta Znok-tyger från Syfestivalen. Oj vad arg jag varit på min CoverPro under vägen eftersom jag fått sy om så många sömmar så många gånger men oj vad snabbt man glömmer ilskan när man ser slutresultatet! Tröjorna ligger på en badcape som slängdes ihop ikväll ur eget huvud i kombination med ringning och luva från Meedom. Det härliga frottétyget är ett loppisfynd nytt på metervara. Knappen hittade sonen på väg hem från dagis härom dagen.



Nästa plagg skulle bli ett test av Stoff och Stils omlottmönster och syddes i ett tyg som missfärgades i förtvätten någon gång för länge sedan. (Tyget köpt på MG när mässan var i Kista vill jag minnas och var vitt från början - nu är botten blekrosa) Tänkte ha den som sovplagg eller nåt men gillar den oväntat mycket och den har faktiskt burits dagtid. Gillar modellen och det lär bli fler i andra tyger. Tack snälla Botilda för mönsterlån!

Blir inga mer inlägg här på ett tag för nu skall det packas och resas - först ett par veckor i Thailand och sen en snabbvisit till Dubai. Oj vad det skall bli spännande och roligt för undertecknad har inte hittat utanför Europas gränser tidigare. Vi får väl se hur mycket tyg jag kommer hem med :-)

Inga kommentarer: