onsdag 6 oktober 2010

Sambeställning anyone?

Jag och ett par andra sy-vänner är på gång att beställa lite grejer från England - närmare bestämt från www.sewingworld.co.uk. Där har dom riktigt bra pris på pressarfötter från Janome - 10% under engelskt listpris - och säkert på andra märken med men dom har jag inte kollat. Är det någon som vill vara med på en sambeställning så hojta till fortast möjligt!

Prisexempel - pundet ligger på ca 11kr:

Clear View till CoverPro 22,04 pund (588kr på svensk webbshop)
Kantbandsapparat till CoverPro: 80,55 pund (1749kr på svensk webshop)

Frakten går på 20 pund till min dörr och det får vi dela upp på något vettigt sätt.

Vill du vara med på beställningen så mejla mig på godinginfo(a)gmail.com. Jag vill ha in pengar för det som skall beställas på mitt konto innan beställningen görs. När grejerna kommit kollar jag vad det kostar att skicka vidare och begär då in portokostaden+andel av frakten från england. Så fort jag ser pengarna på mitt konto skickar jag vidare.

Planerar att lägga beställningen på måndag så hör av dig ögonaböj om du vill vara med!

5 kommentarer:

Fiffiluren sa...

tips: kolla med dem om de säljer till sverige. de får av någon anledning inte sälja janomes symaskiner till sverige, men jag vet förstås inte om det gäller tillbehör.

Katarina sa...

Borde dom i så fall ha talat om när jag bad om fraktuppgift och samtidigt efterfrågade en pressarfot som inte fanns upplagd i deras shop tycker jag :-)

Botilda sa...

Så bra, då har ni redan kontakt med varandra. Jag tänkte tipsa annars ;-)

AMDAdesign sa...

Det stämmer de skickar inte maskiner från janome till sverige då de svenska janome klagat. Vet inte om det gäller tillbehören med men maila en extra gång och fråga.

Katarina sa...

Nu har jag dubbelkollat och restriktionerna gäller endast maskiner - inte reservdelar och tillbehör så det är fritt fram :-)

Parentes: Man kan kanske tycka att Janome borde göra något åt svenska priserna som uppenbart är höga eftersom man trots högre leveranskostnad kan komma undan så mycket billigare genom att köpa från annat EU-land. Istället för att begrända sina egna ÅF?? Fri marknad, vad är det? :-)