tisdag 18 maj 2010

Enkelt och praktiskt skall det vara!


Inför föregående helgs Göteborgsresa fick jag ett ryck och slängde ihop ett par skopåsar till min packning. Mycket enkelt och mycket praktiskt! Sen spårade jag ur och det blev även en matchande neccessär med en mindre sminkväska till och sen jag kom hem även en påse för smutstvätt eftersom det var något jag saknat. Inget av de senare har dock fastnat på bild. Måttade skopåsarna efter de skor jag skulle packa, sydde ihop och gjorde en kanal för dragsko bestående av ihopsydd snedslå i avvikande färg. Tvättpåsen är gjord efter samma princip och storleken på den fick bero på mängden tyg jag hade kvar. Även neccessär och sminkväska syddes utan mönster men jag utgick från de dragkedjor jag hittade i gömmorna. Kul att "Freestyla" lite! Tyget kommer från Bauhaus som tyvärr la ner sin tygavdelning där det fanns en del kul till bra pris. Snedslån kommer fån loppis.

Inga kommentarer: