onsdag 19 maj 2010

Är det inte underbart?!


Det här hittade min mamma hemma i sina gömmor och jag tycker det är helt underbart! Det är ett orört "strandset" att sy ihop själv, med tyg, tråd och allt som behövs, och kommer från Husqvarnas Syklubb. Det består av en turkos knytbikini och en lång kjol som skall ha knäppning mitt fram men som ligger med bakstycket upp för att bäst visa mönstret. Poststämpeln berättar att det är från 1977. Tyget är ett tunnare frottétyg och eftersom det legat undanstuvat i alla år är det som nytt. Nu funderar jag på om jag skall sy ihop setet, mest på kul. Jag tror inte det är en storlek som kommer passa mig för jag är större än min mamma som jag tror haft runt 38-40, och storleken är inte angiven. Eller om jag kanske skall använda det fina tyget till att sy något annat? En sista variant är att lägga ut det på exempelvis Tradera - kanske finns det intresse för ett sånt kit? Vad tror du?

1 kommentar:

Annelie sa...

Kan du verkligen skiljas från det här underbara kitet? Jag tror det skulle gå fint på tradera, men... känns det inte lite synd?!