söndag 20 september 2009

Inget är som väntans tider...

...i det här fallet är dock väntan ganska trist för det jag väntar på är en laddare till mitt kamerabatteri och den tycks inte ha någon brådska hem till min brevlåda. Var den andra laddaren tagit vägen är för mig en gåta men det hela har lett till att jag inte kunnat ta biler/ladda ner på senaste tiden. Med hjälp av gamla trasiga kameran kunde jag dock få fram lite bilder och här kommer lite grejer jag sydde för uppemot två veckor sedan:



Två T-shirts - den ena i tandtyg från stoff & Stil, den andra i underbart skön E-slöjdstrikå. Ärmar och halsringning fick en avvikande randning. Långkalsongerna i samma trikå som sistnämnda tröja. Samtliga mönster är hämtade från Meedom&Meedom. Testade att fålla E-slöjdsplaggen med hjälp av overlocken (Enligt "Gekko-metoden") och det blev helt ok även om randigt kanske inte är världens bästa tyg att använda metoden på - enfärgat eller andra mönster är inte lika avslöjande.
Nämnde tidigare planer på byxor i vävt tyg. Ett par i manchester har blivit klara men dessa hamnade på sonen innan de hann fotas så de behöver en tvätt för att vara presentabla i bloggen :-) Har sytt en del till sen dess - senast en tandtröja till mig själv - men detta kommer upp senare så har jag lite material att publicera i väntan på att kunna använda kameran igen - på återseende och ha en skön vecka!

1 kommentar:

Johannah sa...

vaddå för grill? blor förvirrad - uppdatera mig! :-)