söndag 28 juni 2009

Med spår av lupin....


I bakgrunden kan skönjas mitt eget lilla paradis där jag befinner mig nu och sen innan midsommar - därav bloggtorkan. Har dock inte legat på latsidan utan arbetat hårt och mycket med bland annat röjsåg och målarfärg. Inget är så avkopplande för en kontorsråtta som lite hederligt kroppsarbete! Blir inga bilder idag på resultatet - det kommer snart. Har tagit med mig symaskinen också och sytt en del så det blir lite blandat att vänta här! I kväll får det dock bli en sen bild på det jag skickade i sommarswappen till min mottagare som var Starannis och HÄR finns hennes blogginlägg. Min bild är inte den bästa då den togs i nattmörkret men den visar i alla fall ett matchande set flodhäst-shorts och solhatt, en kortärmad lekdräkt i velour, svala retrotyger att sy sommarskjortor av till sonen och Gynthers mönster till dessa. Roliga isformar till mamma och så skickade jag med ett tyg att göra en tavla eller kudde av till sonen men detta kom inte med på min bild. På bilden saknas även godiset till mamma - saltlakrits i form av turkisk peppar och lakritsstänger. Det verkar som paketet blev väl mottaget så det var kul!


Själv har jag fortfarande mitt roliga att se fram emot. Hann ju åka till torps innan paketet landade hemma. Jag vet att en avi om stort brev har anlänt nu och har jag tur har det också hämtats ut av in blomvattnande granne. På torsdag eller senast fredag får jag mitt paket och jag bloggar om det fortast möjligt då!

Inga kommentarer: