måndag 9 mars 2009

Obloggade Godingar och en liten ledtråd



Setet ovan sydde jag som en liten present till sonens bonus-kusin som vi hälsade på förra helgen. Hans mamma nämnde då att det var svårt att hitta mysbyxor till hennes smalis samt kommenterade min sons uggletröja så jag kunde ju inte låta bli att förse dom med dels ett par smalis-anpassade muddbyxor och dels en tröja med i alla fall en del av sagda uggletyg. Bägge är sydda efter Meedom&Meedoms mönster i form 1. Byxorna är sydda i storlek 80 på bredden men 92+ på längden. Hoppas dom skall funka ett tag! Uggletyget är såklart från Jofotex, knallblå ugglor som fick ett gult färgbad här hemma. Det matchande blå swettistyget är från Fix Jersey, likaså velouren till byxorna. Bägge fyndade nya på rulle på en av mina absoluta favvoloppisar.

Sen var det det här med ledtråd...en anledning till att det är lite bloggtorka är att jag för första gången är med i en swap med syswapparmammorna - Vårswapen, och jobbar för fullt på det jag skall skicka. Enligt reglerna skall man lägga ut minst två ledtrådar i sin blogg men jag är inte säker på om en ledtråd skall vara uttalad eller om det skall handla om att ett tyg man använt förekommer på annat ställe i bloggen t.ex. För att vara på den säkra sidan kommer kommer här en ledtråd i klartext: Till det jag syr har jag återanvänt något. Något jag använt förut används igen. Vad det är tänker jag dock inte avslöja :-)

Inga kommentarer: