onsdag 18 mars 2009

Mitt paket har kommit!



På väg till syjuntan ikväll var jag förbi postutlämningsstället och hämtade ut paket. Det var från min hemliga vän i vårswappen!

I paketet låg det matchande rutiga förkläden i vårfärger till mig och sonen, en swettiströja till sonen med kontrasterande ärmar och jättefint tågbroderi, dam-mönster på klänning, tunika och kjol från McCalls i massa storlekar, ett jättehärligt stickat lejon, té, en fröpåse och slutligen en stor bit tyg som syns i bakgrunden.

Å vad kul det var att öppna paketet! Jag har inte tjuvkikat under lapparna eller kikat runt så mycket i deltagarrbloggarna ännu så jag vet inte alls vem avsändaren är men jag gissar att tésorten kanske ger en hint om var i landet givaren bor...
Jättefina saker allihopa! Vilket tålamod att knyta lejonets man! Tyget gillar jag skarpt! Kjolen blir nog det första jag testar att sy...Och sockerärtorna skall sås på torpet i hopp om hemmaodlade godsaker i sommar, tillagade av mig och O i våra fina förkläden? Sonen brukar vara lejon ibland och alla fordon och maskiner gillar han skarpt så sakerna till honom lär få MVG! Skall visa honom i morgon bitti.

Tack snälla hemliga vän för allt fint! Sakerna görs inte riktigt rättvisa då jag fotat i kvällsmörkret. Nu återstår bara för mig att lista ut vem du är :-)

Inga kommentarer: