måndag 22 december 2008

Loppisar rockar!


Ovanstående två trikåtyger hittade jag att trösta mig med på en loppis i närheten som jag åkt till för att ta en närmare titt på ett skåp som fastnat i mitt medvetande besöket innan. Skåpet var, inte helt oväntat borta, men istället hittade jag dessa två oanvända trikåstuvar som följde med hem. Dom var lite annorlunda tyckte jag. Framför allt det till vänster. Blev riktigt förtjust i det och satte genast saxen i det. Resultatet ser ni här:


En klänning/tunika sydd efter en egen anpassning av Meedom & Meedoms tröjmönster Form 1. Hopsydd på overlock. Halsringning och ärmslut är kantade med CoverPro. Fållen gjord på vanliga maskinen. Röda mudden kommer från Stoff&Stil. Storleken är 92+.

2 kommentarer:

Y sa...

kul fynd och fin tröja!

Kånkarong sa...

Vilket roligt tyg!