måndag 17 november 2008

Så nöjd!!

När P.I.F:en var avklarad fortsatte jag sy i samma underbara storblommiga retrotyg ett tag till. Det blev ett par byxor till sonen, med fuskjylf, linning och sidfickor med lock. Mönstret är Welinders som jag använt till flera byxor tidigare - alla är dock väldigt olika ändå. Jag är helt kär i byxorna! Enda missen, om något, är att det inte finns så mycket väx-mån i midjan på dom då jag underskattade sonens magomfång något...han växer så det knakar! Tyget har jag bytt till mig från en kompis och det finns kvar till flera byxor som tur är :-)
Tyckte byxorna behövde lite sällskap men i ett "lugnare" tyg. Orange eisertrikå från "Trikå-Eva" föll valet på. På den gjorde jag en applikation i brun velour - en frihandsritad igelkott som blev bättre på tröjan än på pappret! Bruna ribbade mudden kommer från Jofotex. Igelkottens öga är från Panduro och fanns över från mitt "mobilvirkprojekt" jag ägnade mig åt när jag gick i väntans tider. Tröjan har dekorsömmar på raglansömmarna och en annan, flitit använd, dekorsöm nertill på fållen. På ärmsömmarna bråkade maskinen ordentligt och det blev inte jättesnyggt men man får fokusera på igelkotten så ser man det inte. Trots dessa mindre skavanker tänker jag slå mig för bröstet och helt osvenskt säja att jag tycker setet blev så j-a(Ursäkta min "franska") bra! För det blev det :-)
Allt är hopsytt på overlocken och till övriga sömmar använde jag den vanliga symaskinen. Plaggen ligger på en härlig gammal ullfilt som kommer från mormor & morfar.

7 kommentarer:

Y sa...

så j-la skitsnyggt! :-D
allvarligt talat, asså.
Färgglatt och mönstrat, men inte tjejigt - snygg balans förutom snygga kläder.

Botilda sa...

Så jäkla snyggt!

Vissa kläder blir man bara glad av - de här till exempel. Grattis! Welinder verkar ha bra mönster, tar du med henne om jag tar med japanboken till mönstermonsterfika?

Solveig Lövendahl sa...

Vilka fina kläder! Underbart tyg!!

Martina sa...

Byxorna är ju helt fantastiska! De lyser verkligen upp i det mysiga höstrusket. Vad kul att du kikade in till mig - ska hålla ögonen på dig med;)

Daling sa...

åh så fint!!!!!
länkar tillbaks ;)

Lotta Sultan sa...

coola byxor i ett underbart tyg!

Helena sa...

Jättesnygga kläder!