måndag 24 mars 2008

Ett UFO är klart!

Dom här sparkbyxorna nämnde jag tidigare att jag höll på med bara för att jag ville sy något litet. Av någon anledning blev dom liggandes när jag var klar med allt utom knäppningen. Nu är det fixat, snabbt och lätt med prymtången. Försökte mig på att sy knapphål först men maskinen ville inte riktigt vara med. Blev kanske för mycket med specialpressarfoten och kantningen.
Var kul att göra byxorna men ena benet blev tyvärr vridet. Vet inte om det märks när dom sitter på för jag har ingen liten att testa på...
Mönstret är från Lennartssons "Sy kläder i mjuka tyger" stl 3-6 månader. Tyget och kantningen är i finaste Hilcovelour från NeaNobelle och den roliga lilla figuren i sidan kommer från ett band köpt på Michas.
Efterssom jag saknar egna eller kompisars barn i rätt storlek skänker jag bort sparkbyxorna mot portokostnaden om någon med barn i rätt storlek vill ha dom! Skicka i så fall ett mejl till godinginfo(a)gmail.com.

1 kommentar:

Y sa...

du skulle ha mutat mig att ge dig en barnklädesmottagare med barn i rätt storlek ;-)