onsdag 28 november 2007

Projektet som kom av sig....


...när jag råkade börja sy överdraget till overlocken är klart! Det är ett "tippskydd" till lilla O så att han kan stå på en stol och plaska i diskhon eller hjälpa till på bänken utan att jag konstant måste hålla en hand bakom så att han inte skall råka ramla i upphetsningen. Få saker är ju så kul som att diska!! En enkel och mycket väl fungerande konstruktion kan jag konstatera efter invigningen av den här tidigare ikväll!
Tyget är stadig canvas och jag har gjort förstärkta sömmar så att det skall klara vikten om O får slagsida. "Remmen" mellan benen är inte till för att "hängsitta" på utan är bara där för att förhindra att O glider ner igenom.
Vill poängtera att detta inte är en barnvakt utan bara en hjälp för att själv kunna t.ex. jobba brevid eller gå ett par meter och hämta något utan att behöva ta ner O från stolen. Supernöjd!

1 kommentar:

Fiffiluren sa...

Det här var en smart lösning, tror jag ska göra en sån när det blir dax för Fiffluren att diska.. om några år :-D :-D