måndag 28 mars 2016

Nya pyjamasbyxor - när man vill va lite rävig

Åkte hem en dag tidigare från torpet för att slippa värsta påsktrafiken och då fick jag en sydag idag som bonus.

Jag älskar flanellpyjamasbyxor men nu börjar det bli väl varmt för dem och jag behövde ett par nya i jersey eftersom mitt gamla par sett sina bästa dagar. 

Sydde efter SOS mönster som jag använt tidigare men gav dem lite mer häng i grenen genom att lägga till en bred mudd upptill istället för att vika ner och ha resår i midjan som i originalet. Har dock en 5 cm bred resår i mudden då det är skönt tycker jag. Snörning mest som prydnad.


Syns tyvärr dåligt på bilden men jag roade mig med att göra en knappgylf. Den går inte att öppna utan det är bara som dekoration. Gjorde två veck också på var sida för en lite slätare front. Nedtill satte jag resår i bensluten eftersom de är så pass långa. Himla sköna blev de!


Tyget är för övrigt en stuv från Ohlssons. Räcker till en överdel också ifall jag vill vara riktigt foxy :-)


Inga kommentarer: