måndag 11 april 2016

Flowerbomb

Har tänkt ett bra tag att jag skulle sy en s.k. Bomberjacka men det var först nyligen bitarna föll på plats vilket tyg jag skulle ha och vilken mudd och dragkedja till det. Har flera mönster i olika tidningar men bestämde mig av ren bekvämlighet att köpa Stoff & Stils mönster som ju redan är utklippt och klart. Deras jacka, modell 24028, ser ut så här:

I min version ser den ut så här:


Tyget är en stuv från Ohlssons. Kanske polyestercrepe men osäker. Mudd som matchade fint hittade jag på SOS och den fina dragkedjan hade jag turen att ha i mina gömmor. Mönstret sa 50 cm, denna var 55. Visserligen kortade jag den lite grann men det var ändå bra för 50 hade blivit lite för kort. Jackan är ofodrad men har infodring längs framkant och hals. Väldigt nöjd med resultatet och kommer nog sy fler men då kanske höja ribban och sy helfodrad med fickor.

Inga kommentarer: