lördag 27 februari 2016

Volangbyxor och babynest

Byxa efter samma Otttobremönster som de randiga Byxorna jag sydde i E-Slöjdstrikå tidigare. Nu med rumpvolanger. Sydde på första mudden fel och valde att göra alla sömmar utåt som en detalj och för att få lite mera rosa. Tyget är en restbit denimjersey av okänt ursprung i kombination med mudd från SOS. 

Jag sydde ett babynest för att ha någonstans att lägga dockan mellan modelljobben. Det känns faktiskt konstigt att lägga något så verklighetstroget i en låda. Är väl någon naturlig instinkt kanske. Sen skulle nog ingen riktig bebis ligga skönt i mitt nest för i botten finns en träskiva istället för dyna så den skall vara enkel att flytta. Men det blev ganska fint!


Jag sydde nestet utifrån en beskrivning på  Lillspookys blogg som jag hittade när jag googlade efter tut på ämnet. Tyget har legat i gömmorna sen de hade tygavdelning på Bauhaus och det var ju inte igår. :-)

Inga kommentarer: