torsdag 25 februari 2016

Sy Garderoben med en Plan

Ett tag var jag med i en Facebookgrupp som hette Sy Garderoben med en Plan. Tanken var att man skulle sy genomtänkta kollektioner varje årstid där plaggen fungerade bra ihop. Lite som Capsule Wardrobes. Fick ihop nedanstående vid ett tillfälle men var tyvärr för inaktiv i gruppen och blev utslängd på grund av det.
Dock är jag inte så strukturerad när jag syr utan syr gärna vad helst inspirationen vill och det litar ju inte riktigt med det här tänket. Även om det också är inspirerande. 
De enfärgade topparna vill jag minnas är Rose från Jenny Hellströms böcker. Det roliga digitaltryckstyget köpte jag i någon grupp på FB. Kanske Riremix? Byxorna, troligen i stuv från SOS är sydda i mönster från ett Burda sommarnummer. Kanske 7/13? Koftan kommer från något jämngammalt nummer av Burda Easy.

Inga kommentarer: