lördag 27 februari 2016

Bästa jeansen hittills!

Hittade en lite kraftigare stretchdenim bland stuvarna på Ohlssons. Den här gången bestämde jag mig för att gå all-in utifrån Angelas Craftsykurs och nöta på jeansen efter hand jag syr. Blev inköp av sömnadstillbehör på Bauhaus.


Stickningarna syr jag med den här underbara trotjänaren från cirka 50-tal köpt för en hundring på loppis. Krävdes flera hundra till för att få liv i den men oj vad det är värt det. Fantastisk maskin, både att sy och se på.


Älskar dessa knappar från Bibbis:


I fickan döljer sig detta tyg som dök upp i bloggen några inlägg bakåt. På hällorna har jag använt en av de månda dekorsömmarna på min Janome MC6600.


Och här är slutresultatet:


Visade upp dem i Craftsykursgruppen och till min stora glädje visade Angela upp dem på sin FB-sida. 
Kändes lite stort :-)

Inga kommentarer: