torsdag 21 juni 2012

Lapplycka!

Idag kom äntligen mina nya Goding-lappar som jag beställt från 3exter efter att jag frågat sonen om inte såna skulle vara en väldigt bra morsdagspresent och han höll med :-D

För länge sedan tryckte jag Goding på ett par shorts i ett typsnitt jag tyckte passade fint till texten - se HÄR - och till min glädje hittade jag det typsnittet igen. Inga krusiduller utan bara text. Jag är toknöjd med resultatet som jag tycker funkar lika bra på barnkläder som vuxenkläder och dessutom på annat sytt också.

Nu får vi se vilket som blir första alstret att prydas av de nya lapparna...

Rapport från tygutmaningen är att fortfarande är inget tyg alls inköpt i juni. Kanske skall jag spara inköpskvoten till "Kärringrallyt" som planeras efter semestern....

GLAD MIDSOMMAR ALLA - HA EN RIKTIGT SKÖN HELG!

3 kommentarer:

Susanne sa...

Ja hur mycket behöver man sy för att ha tillräckligt till rallyt egentligen? :)

Emilia sa...

Snygga lappar ;) Och snygga knickers!!
Glad midsommar!

Susanne sa...

Hur går det vidare med tygutmaningen?