fredag 20 april 2012

Grannlåtsbroderi och Bling-Bling

Det är namnet på en kurs jag just gått. Gick ju inte att missa en kurs med sånt namn!
Kursledare var Elin med bloggen "Med Nål och Tråd".

Eftersom jag inte hade någon direkt plan på vad jag skulle göra fick det bli initialer och årtal och allt fick växa fram efter hand. Det var jättekul och jag är nöjd med slutresultatet! Har ju inte broderat så mycket i mina dagar. Nu återstår att se var jag skall sätta denna - lutar åt att jag kanske syr en väska någon gång framöver som denna kan få pryda.

Rekommenderar kursen för alla (i Stockholmsområdet) som är det minsta intresserade av att brodera. Väldigt inspirerande och kul, och spännande att se vad alla deltagarna sydde. Eftersom var och en skapade exakt det de kände för blev det väldigt olika saker men med grannlåten och blinget som gemensam nämnare.

Inga kommentarer: