måndag 5 mars 2012

Äntligen Syrum!!

Jag hade en gång ett sovrum. Hur det såg ut kan man nästan se på de två FÖRE-bilderna nedan. Jag hade hunnit börja förbereda innan jag kom på att jag skulle ta bilder så därför är det lite tomt.

Första bilden är tagen i dörröppningen:


Andra bilden är tagen från balkongdörren:


Jag hade en gång ett syhörn i vardagsrummet. Hur det såg ut ser man nedan. Det var bra men hade en tendens att svämma utanför sina bredder och sysakerna fyllde exempelvis ut inte bara skåpen i hörnet utan även den hylla med skåp som kan skymtas i spegeldörren. Klippa fick man göra på golvet.


Så här ser det ut när man tittar in genom dörren till före detta sovrummet nu:


Och så här ser det ut från balkongdörren:


Ett kombinerat Syrum/Dressingrum med massa förvaring är resultatet. Kläderna gömmer sig i klädskåp och höga byrån samt en inbyggd garderob brevid balkongdörren. Längs fortsättningen av den väggen, fram till dörren när den är öppen, ser det nu ut så här:


Sex höga dörrförsedda köksöverskåp, som inte är fullt så suddiga i verkligheten, fyllda med tyger. Bakom dörren gömmer sig dessutom ett ytterligare inbyggt linneskåp där det finns lite till:


Och konstigt nog är inte spegelgarderoben i vardagsrummet tömd på sygrejer än.... Sover gör jag i vardagsrummet numera - i en uppfällbar säng som är bra mycket snabbare att städa undan än ett översvämmat syhörn. Den lösningen är dock inte helt färdig än så där blir det inga bilder i nuläget i alla fall.

Ångrar inte en sekund att jag offrade sovrummet och ser fram mot massa sömnad i mitt nya krypin. Det blev en ganska billig förändring. Mycket av inköpen - t.ex. bordsskivor, ställbara ben, hyllor med lådor under klippbordet är fyndade på Blocket så det dyraste inköpet blev sängställningen - som fyndades på Blocket den med.

Bakom klippbordet finns förövrigt en bordskiva till och till den ben som kan skruvas på så det är även förberett för sysällskap - Syhelg anyone? :-)

4 kommentarer:

Hello sa...

Hallå där din sytok! Snyggt rum du fick till!
Får du ihop det nu? :)

Junebacken! sa...

Gud vad mysigt det ser ut i ditt nya syrum! Hoppas du får ro att skapa mycket fint därinne. =)

krajamaria sa...

Vilket fint syrum du har gjort! ROligt att du delar med dig av bilderna på hur det ser ut där du syr. :)
Jag är mkt förtjust i att jag satte på egen bild på tunikan, känns som att nu kan de gamla fotona leva vidare utanför de gamla albumen som bara ligger otittade. :)

Åsa Tidqvist sa...

så smart! och så fint du gjorde det!