torsdag 30 december 2010

En superhjälte till sonen



Sydde först ett par byxor utifrån mönstret "Lekbyxa Jump" från Ottobre 1/08, ett mönster jag använt tidigare och alltid modifierat på samma sätt - med muddar nertill. Muddarna är armmuddarna från munkjackan "Webs" i samma nummer. Velouren kommer från Jofotex, mudden från S&S, snöre och snörstopp från Bibbi.

När byxan var klar gjorde färgerna det svårt att inte tänka på Spiderman och jag bestämde mig för att prova att sy en tröja med nämnda figur. Mönstret kommer även till denna från samma Ottobre, modellen "Pocket munktröja" men jag skippade luva då det bara blir knöligt under overallen. Googlade fram en Spiderman ansiktsbild och ritade upp den i lagom storlek på papper. Klippte ut huvudet i röd velour och ritade av "masken" på Vliesofix, strök den på svart velour och strök/sydde fast med lagoma bitar vit fleece bakom. Nätmönstret är sydd med tät zigzag och slutligen sydde jag fast huvudet med samma stygn. Det blå tyget är Fix-sweat fyndad en rulle på loppis. Nedan en närbild på Spiderman:



Var alldeles endorfinhög när jag var klar med setet - ren och skär syglädje för slutresultatet överträffade mina egna förväntningar ordentligt! Är ju inte alltid det blir så. Ganska mycket jobb men åh så värt det i slutändan. Gissa om sonen blev nöjd?!

5 kommentarer:

Y sa...

faktiskt hur snyggt som helst

Marina sa...

Jag förstår att sonen blev nöjd ocd du endorfinhög för den är verkligen jättefin!

OYB sa...

Fräck! Himla snygg!

KRUMELEJ sa...

Vilket jobb och vilket snyggt resultat. Superläckert!

Åsa Tidqvist sa...

jag förstår att sonen blev nöjd, och du med! jättesnyggt gjort!