fredag 3 september 2010

Till en prinsessa



R fyllde fyra år och hade kalas för en tid sedan. "Rosa" och "Prinsess" står högt i kurs hos damen ifråga och jag passade på att kombinera de två. Mönstret till capen kommer från en gammal Ottobre. Fleecen och luvans foder är från Stoff & Stil, bandet och knäppet från lokala symånglaren och fuskpälsen till luvans kant fick jag av svägerskan vid något tillfälle. R blev glad och välkomnar nog de svala dagarna som kommer nu för innan var det för varmt för fleece.
Återigen ett kvällsalster och därmed en lite mörk och trist bild.

4 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

Åh, jag har en egen liten rosa "sessa" hemma som gärna skulle ha en sådan här! =)
Jättefin!

Gulligan sa...

Jag har också en som skulle älska en sån;);) Vilken ottobre? Blev så sugen på att sy en till min rosa prinsessa;)

Katarina sa...

Nummer 6 2008 finns den i. Jag gjorde storlek 122/128 fast prinsessan i fråga nog har 110 och capen blev ändå inte enorm så var inte rädda att ta i om ni gör en likadan :-)

Ulrika G sa...

Prinsessan älskar sin cape, verkligen så fin och den får många uppskattade kommentarer från omgivningen..