onsdag 31 mars 2010

Ut med vintern - in med våren!!


Sonen hjälper till att sopa bort resterna av vintern från vår lilla balkong. Detta gör han iförd ett par jeans från Ottobres senaste tidning. Modellen heter Pongo och jag valde att sy Stl 110 eftersom jag ju vet att storlekarna kan vara väl tilltagna. 110 är den storlek i köpekläder som är lagom nu när det handlar om byxor. Dessa lär han kunna ha ett tag för det var tokstora påde på längden och bredden. Men hellre det än att dom är för små.
Tyget är denim med aningen stretch och kommer från Stof&Stil. Tyget i linningen från samma ställe. Prymknappar, bomullsband och dragkedja är från fantastiska Bibbi och knappen kommer från lokala tygaffären.
Modellen skulle ha jeansnitar på framfickorna men det fanns tyvärr varken hos Bibbi eller lokala handlaren så det fick vara. Någon som vet var man hittar sånt i Stockholmstrakten?

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Istället för nitar så brukar jag använda mig utav tryckknappar med kappa och då "hondelen" inunder så att det inte skaver förståss ;-)

Underbara jeans!

Det är så skoj att sy jeans tycker jag för man kan leka så mycket med detaljer. Jag samlar inspiration hela tiden :-D

Y sa...

snyggt pilljobb!
glad påsk!

Anonym sa...

Jag har för mig att jeansnitar finns på Ohlssons tyger här i uppsala, så det borde väl finnas även i sthlm då?! Mycket fina byxor, ska försöka mig på lite kläder någon gång!