tisdag 23 mars 2010

Tröja i skogstyg



På Syfestivalen köpte jag en bit av Johanna Ahlards skogstyg eftersom jag tänkte det skulle falla sonen i smaken och det gjorde det. Tröjan ovan är sydd efter Meedon&Meedoms tröjmönster i Stl 98 form 1 men märkligt nog är den större än sonens köpetröjor i storlek 110/116. Kanske har jag använt mindre storlekar när jag sytt efter det mönstret tidigare... Det gör dock ingenting att tröjan är stor utan det är bara bra eftersom garderoben är överfull med sånt O kan ha nu. Bättre då med något att växa i! Ett par byxor att matcha tröjan till finns på planeringsstadiet.

3 kommentarer:

Ahlard sa...

Åh så fin. Vad kul att det faller honom i smaken:)

Gulludden sa...

Jätte-fin tröja. Skogstyget är verkligen ett roligt tryck. Jag hittade din blogg via en annan blogg, slltid kul att inspireras av andra. Mvh. Jessica "Gulludden"

Singh sa...

Mycket fin blev tröjan!