tisdag 21 april 2009

Sommarsol!

Efter en kul vårswap skall jag nu vara med i Syswapparmammornas nya swap. Denna gång är temat "Sommarsol" Nedan är mina svar.

1, Hur många barn har du?
Ett barn

2, Kön kläder och skostorlek på barnen
En son som fyller tre i juli, som till sommaren lär dra minst Stl 104 och just nu har 26 i vanliga skor.

3, vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?
40-42 över rumpan, 42-44 upptill, är lång, strax över 180. Drar oftast 41 i skor.

4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?
Nybörjare...går för långt mellan gångerna för att jag skall närma mig medel :-)

5 -”- på sömnad
Någonstans mellan medel och avancerad.

6, Vilken typ av tyg föredrar du?
Oj. Massa olika! Föredrar bomullstyger framför konstmaterial.

7. Vilken typ av garn gillar du?
Sånt som inte sticks :-)

8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?
Målar ibland, snickrar ibland, gör smycken ibland, olika former av inredningspyssel till mitt torp.

9, Vad gillar du för godis?
Det mesta...

10, Är du allergisk mot något?
Inget som rimligen borde hamna i en syswap :-)

11, vad är dina favoritfärger?
Jag gillar många olika färger, gärna starka klara färger. Mindre förtjust i pasteller men dom kan ändå göra sig bra på rätt ställe.

12, Finns det några färger du absolut inte gillar?
Aprikos har jag av någon anledning svårt för

13, Kaffe eller te?
Kaffe dagtid, te om kvällen

14, vad lyssnar du på för musik
Blandat - lyssnar mest på radio

16. Vad läser du för böcker?
Blandat - gärna spänningsromaner och verklighetsbaserat

17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ja Ottobre för barn

Inga kommentarer: